Tuesday, May 16, 2017

Tempat Menarik Di Port Dickson

Assalamualaikum 

Nak tau kenapa ramai yang memilih untuk bercuti ke Port Dickson?

Salah satu sebabnya kerana perjalanan yang tidak jauh dari Kuala Lumpur, tu bila lebuhraya tak sesak, kalau sesak ambil masa gak kan.
Kat Port Dickson ni pasir pantai luas terbentang dan udaranya sungguh segar, menjadi destinasi utama warga ibukota menghabiskan masa setiap hujung minggu.

Pantai Teluk Kemang yang terletak tak jauh dari homestay kami, merupakan pantai yang paling besar dan paling di minati di Port Dickson.
Bagi penggemar sukan air, kat sini ada pelbagai aktiviti menarik untuk di cuba seperti jet ski, banana boat dan pelbagai aktiviti yang boleh dilakukan selain daripada mandi manda.
Selain dari Pantai Teluk Kemang, Pantai Blue Langoon juga merupakan pantai yang diminati.  Terletak di Batu 10, Jalan Pantai,  nak kesini cuma 18km dari bandar Port Dickson.
Anak anak tentu suka ke Muzium Tentera Darat yang merupakan muzium tentera yang terbesar di Malaysia.  
Tempat makan sedap pun banyak di Port Dickson, salah satunya Ayam Bakar Pasu TerlangkupNasi Kukus Ayam Panggang Cowboy Place dan  PD Famous Cendol Coconut Shake Power


Jika berminat
Wasup/sms : 019 3674831
Kak Ina/Auntie Ina

2 comments:

  1. Alaaaa..dah lama.SA x pi PD...nak ajak family pi la minggu ni...nak merasa ayam bakar terlangkup tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mai lah datang port dickson lepak ramai ramai

      Delete

RAGAM GUESTS HOMESTAY

Assalamualaikum semua Alhamdulliah dah setahun rupanya homestay akak ni.  Asalnya kami nak jadikan tempat persinggahan untuk cucu yang...